Zostaw nam niezbędne informacje w celu zapoznania się z Twoją stroną

    Niezwłocznie po zapoznaniu się z Twoją stroną skontakujemy się z Tobą w celu omówienia naszych wniosków.

    Administratorem Twoich danych osobowych jest BA2 Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.

    X

    Numer telefonu:  +48 721 302 341

    Zacznij teraz
    PL ENG

    Audyt strony internetowej

    Jak już wspominaliśmy w poprzednim artykule tutaj, strony internetowe są ważnym elementem nowoczesnego biznesu. Pomagają w dotarciu do nowych użytkowników, dają możliwość prowadzenia działalności na odległość i są swego rodzaju wizytówką przedsiębiorstwa. Zatem, co można zrobić, by nasze strony działały jeszcze lepiej? Jak zadbać o bezpieczeństwo użytkowników np. sklepu internetowego? Co zrobić, aby nasza strona częściej pojawiała się w wyszukiwarce? Wszystko to, jest możliwe przy pomocy audytu stron WWW.

    Czym jest audyt stron internetowych?

    Audyt jest swego rodzaju sprawdzeniem, czy strona internetowa, której jesteśmy administratorami działa poprawnie i zgodnie z przeznaczeniem. Serwisy można poddać różnym typom audytów dopasowanych do problemów i potrzeb danej organizacji.

    Audyty dzielimy na:

    • IT
    • Marketingowe
    • Prawne

    Audyt IT

    Dzielimy go na audyt bezpieczeństwa, legalności oprogramowania i wydajności. Ten rodzaj audytu przeznaczony jest głównie dla dużych firm i korporacji mogące posiadać wrażliwe dane użytkowników. Podchodzi do działania serwisu od strony technicznej t.j. sprawdza parametry i zajmuje się wychwytywaniem ewentualnych błędów, mogących zaszkodzić działaniu stron. Ważnym aspektem jest fakt, że nawet podstawowa strona z formularzem kontaktowym wykonana w programie WordPress może stanowić zagrożenie dla danych użytkownika. Toteż niezależnie od rozmiaru firmy i zaawansowaniu strony warto wziąć pod uwagę taki rodzaj audytu i zapewnić bezpieczeństwo swoim „userom”.

    Pozostając w kwestiach bezpieczeństwa należy przyjrzeć się również konieczności przeprowadzania audytu plików cookie używanych na stronie. Jest to niezwykle ważny zabieg, przeznaczony głównie do firm dużych i średnich, które ponad wszystko dbają o dane swoich użytkowników. W CookieForm istnieje możliwość dokonania audytu ciasteczek z podziałem na first-party i third-party cookies. Klient, nie tylko ma możliwość przeskanowania strony, ale także dostaje rekomendacje dotyczące zastosowania plików i podobnych technologii śledzących w postaci wyczerpującego raportu.

    Zarejestruj się i sprawdź, jakie pliki cookie stosowane są na Twojej stronie.

    Audyt marketingowy (biznesowy)

    Dotyczy analizy funkcjonowania strony na obroty i działalność firmy, np. optymalizacji treści na serwisach, czy zachowania użytkowników. Pozwalają sprawdzić jakie działania przynoszą skutki, a jakie należy jeszcze udoskonalić. Do najczęściej stosowanych audytów w tej kategorii należą:

    • AUDYT SEO – Audyt ten analizuje serwisy pod kątem ich widoczności w wyszukiwarkach. Dotyczy sprawdzenia parametrów mających wpływ na pozycjonowanie stron, wskazuje wady i zalety aktualnych rozwiązań i przedstawia możliwości ich optymalizacji. Sprawdza również, czy wszystkie istotne elementy strony zostały zapewnione, ale również wykrywa problemy w razie niedostosowania się do wytycznych.
    • AUDYT UX – Analizuje zachowania użytkowników i użyteczność strony. Szczególną uwagę zwraca na jej przejrzystość, czytelność i łatwość poruszania się po serwisie. Kontroli mogą podlegać następujące obszary: położenie przycisków, wygląd i użyteczność formularzy, klarowność treści i jej ułożenie.

    Audyty prawne

    Niezwykle konieczne jest, aby nasza firma działała zgodnie z wymogami prawa. Toteż audyt prawny pozwoli na sprawdzenie, czy wszystkie wymogi i procedury zostały spełnione. Najczęściej wykonywanymi w tej kategorii są audyty RODO i regulaminu sklepu internetowego ( w szczególności pod kątem zapisów dotyczących ochrony konsumentów)

    Jak przeprowadzić audyt strony internetowej?

    Aby audyt był skuteczny i spełnił swoje funkcje najlepiej by został przeprowadzony przez profesjonalistę zewnątrz organizacji. Taki zabieg pozwoli nam na obiektywne sprawdzenie funkcjonalności naszej strony i ewentualnych poprawek koniecznych do wprowadzenia. Niektóre wymiary audytów nakładają się na siebie, dlatego istotne jest, aby określić jakie cele chcemy osiągnąć zlecając kontrolę i, których konkretnie obszarów powinny dotyczyć.

    PODSUMOWANIE

    Prowadząc biznes online konieczne jest, aby przeprowadzić audyt funkcjonowania naszego serwisu w trzech wymienionych wcześniej obszarach. Dzięki temu nasza firma będzie mogła się rozwijać i wprowadzać udoskonalenia do stron internetowych. Pozwoli to również na wyeliminowanie ewentualnych problemów technicznych, czy prawnych. A w przypadku audytu plików cookie zadba również o bezpieczeństwo użytkownika.

    Skorzystaj z CMP Cookieform i zapewnij swoim użytkownikom wybór preferencji stosowanych plików cookie

    ZAREJESTRUJ SIĘ I TESTUJ BEZPŁATNIE PRZEZ 14 DNI