Zostaw nam niezbędne informacje w celu zapoznania się z Twoją stroną

    Niezwłocznie po zapoznaniu się z Twoją stroną skontakujemy się z Tobą w celu omówienia naszych wniosków.

    Administratorem Twoich danych osobowych jest BA2 Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności.

    X

    Numer telefonu:  +48 721 302 341

    Zacznij teraz
    PL ENG

    Z każdej strony…



    Nie musisz być informatykiem, by efektywnie działać w Internecie, czyli o stronach internetowych i narzędziach pomocnych w ich budowie







    SPIS TREŚCI:



    Czym jest strona internetowa?

    Strona internetowa jest dokumentem, powszechnie zapisywanym w języku HTML, wyświetlanym w przeglądarce internetowej. Można się do niej dostać poprzez wpisanie adresu URL w pasek adresu przeglądarki. Służy dostarczeniu informacji do odbiorców, często wykorzystując przy tym zdjęcia lub filmiki, by lepiej zilustrować trudne i złożone treści. Może być również wykorzystana jako miejsce do sprzedaży produktów i usług.

    Kiedy powstały?

    Pierwsza strona internetowa została stworzona przez brytyjskiego fizyka i programistę Tima Bernersa-Lee na początku lat 90 XX wieku. Od tamtego czasu strony internetowe stały się głównymi źródłami informacji dla użytkowników, a wiele sklepów decyduje się na sprzedaż tylko i wyłącznie w wersji online.



    Dlaczego działalność w Internecie jest tak ważna?

    Dzięki posiadaniu swojej strony w Internecie stajemy się „bardziej dostępni” dla potencjalnego użytkownika. Prowadząc np. restauracje – klient może łatwo wyszukać informacji o cenach, lokalizacji, czy opiniach klientów. Ponadto wiele osób, dzięki działalności w Internecie mogło rozpocząć swoją karierę np. zaczynając od prowadzenia bloga, czy sklepu internetowego z dziełami DIY. Strony mogą być zatem świetnym źródłem utrzymania, bądź motorem napędowym kariery.

    Jak stworzyć swoją stronę internetową?

    Jeżeli chcemy rozpocząć swoją przygodę ze stronami HTML wcale nie musimy posiadać wykształcenia informatycznego, ani pomocy certyfikowanego programisty. Możemy to zrobić całkowicie sami, przy pomocy szeregu narzędzi dostępnych w Internecie. Służą do tego m.in. CMS, które powstały już 5 lat po utworzeniu pierwszej strony internetowej i ciągle zyskują na popularności. Dodatkowo, dzięki dostępnym instrumentom możemy łatwo kontrolować ilość wejść na stronie czy najchętniej „klikanych” produktów przez co w dużym stopniu wpłyniemy dalszy rozwój siebie i swoich usług.




    Nieco dokładniej – Czym jest CMS?


    CMS (Content Management System, System Zarządzania Treścią) jest oprogramowaniem pozwalającym na łatwe tworzenie, zarządzanie i zmienianie materiałów pojawiających się na stronach internetowych bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy informatycznej.  W momencie, gdy firmy decydują się na użycie systemu CMS do kreacji swoich stron, redukują konieczność zatrudniania dodatkowego personelu (front-end developers*) sprawiając, że wprowadzanie ewentualnych zmian na serwisie staje się szybsze, efektywniejsze i zdecydowanie tańsze.

    CMS-y umożliwiają kompleksowe zarządzanie treściami i stronami samymi w sobie, dają także możliwość konfiguracji meta tagów title i description dla stron. Pozwalają również na tworzenie stron w różnych wersjach językowych i ułatwiają prezentowanie grafik, filmów i treści powiązanych na stronach.

    *front-end developers – oznaczają specjalistów IT, którzy specjalizują się w trzech językach oprogramowania z których każdy pełni inną funkcję : HTML – dotyczy zawartości strony, CSS – jej wyglądu, a JavaScript tego jak działa


    Do najbardziej popularny narzędzi CMS należą np.:

    • WORDPRESS napisany w języku PHP system w którym możemy zarządzać treścią i obsługiwać  własne strony internetowe. Jest to dostępny bezpłatnie program wykorzystujący bazę danych MySQL, czyli otwartoźródłowy system zarządzania relacyjnymi bazami danych. Co ciekawe, ok. 40% stron internetowych jest zbudowanych na bazie WordPress, a ok. 64% jest zarządzane za jego pośrednictwem, dzięki czemu ta platforma jest najpopularniejszym CMS na świecie

    • WOOCOMMERCE jeżeli prowadzisz działalność handlową, a w dodatku korzystasz z WordPressa, to musisz zacząć korzystać z Woocomerce. Jest to bezpłatny system współgrający z WordPress, który zdecydowanie ułatwia prowadzenie sklepu internetowego. Pomaga on między innymi w kreowaniu stron produktów, dodawaniu opcji zapłaty za przedmiot, czy nawet wprowadzeniu systemu logowania i kont klientów.


    Inne narzędzie ułatwiające działanie stron internetowych

    • GOOGLE TAG MANAGER – Internetowy system zarządzania tagami, który umożliwia inicjowanie, edytowanie, rozmieszczanie i posługiwanie się tagami w systemie, czyli w witrynie lub w różnego typu aplikacjach. System jest prosty i dostępny bezpłatnie dla każdego.
      Narzędzie integruje się z innymi pluginami, takimi jak Facebook Piksel, Hotjar itp. W żaden sposób nie spowalnia witryny i w przejrzysty sposób przedstawia każdą możliwą funkcję. Pozwala na tworzenie unikalnych tagów dzięki czemu dostajemy mnóstwo opcji analizy.

    • HOTJAR – Dzięki temu narzędziu, zobaczysz w jakie miejsca na twojej stronie klikają internauci. Stworzyłeś nową zakładkę, a użytkownicy z niej nie korzystają? Przekonaj się czy na pewno umieściłeś ją w dobrym miejscu, a wszystko dzięki tej wtyczce, która wyświetla kliknięcia w formie mapy cieplnej, tyle że zamiast stopni Celsjusza, mamy ilość kliknięć na dany obszar. Oprócz tego, hotjar jest wyposażony w kilka innych opcji takich jak tunele, formularze czy ankiety, o których warto przekonać się samemu.

    • GOOGLE ANALYTICS – Każda organizacja, czy mała, czy duża powinna korzystać z tego narzędzia, Dzięki niemu bardziej zrozumiemy to jak funkcjonuje nasza strona i co możemy w niej poprawić. Znajdziesz tam takie informacje jak w jaki sposób użytkownicy odwiedzają twój portal, ile czasu na nim spędzają, z jakich urządzeń w tym celu korzystają i wiele, wiele innych.

    • CMP CookieForm – jest niezwykle ważnym narzędziem związanym z bezpieczeństwem twoich użytkowników. Dzięki temu instrumentowi Twój odbiorca z łatwością i w każdym momencie będzie mógł zarządzać zgodami na pliki cookies (o których więcej tutaj: https://cookieform.pl/wszystko-o-plikach-cookie-wprowadzenie/), a Ty będziesz posiadał niezwykle wygodny, przejrzysty i niezasłaniający całej strony baner i niezmiernie wygodny rejestr pojawiających się zgód.





    PODSUMOWANIE





    Posiadanie strony internetowej niezależnie od tego, jaką działalność prowadzisz jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach. Dzięki nowoczesnej technice możesz z łatwością samodzielnie tworzyć, zmieniać i kreować strony i podstrony. Dodatkowo przy użyciu pozostałych narzędzi możesz sprawdzić , co się klika, co trzeba ulepszyć i jak zadbać o potrzeby użytkownika i jego bezpieczeństwo.









    Skorzystaj z CMP Cookieform i zapewnij swoim użytkownikom wybór preferencji stosowanych plików cookie

    ZAREJESTRUJ SIĘ I TESTUJ BEZPŁATNIE PRZEZ 14 DNI